Dop för theo

I dag har vi varit i stora malms kyrka då theo skulle döpas. Lill killen var jätte duktig, han sa nästan inte ett ljud under hela cermonin.

När dopet var klar så vart det fika i församlingshemmet, det bjöds på kaffe, saft, kakor, bullar, morotskaka och tårat. De hade beställt gustav adolfs tårta som de hade lagt vit marsipan och sen gjort barbara pappa figurer i marsipan som de hade dekorerat tårtorna med.

Efter fikat vart det presentöppning och sen åkte vi hem. Bäddade ner mig i soffan och vilade en stund då jag hade/har ont i ryggslutet. Åkte bort till pizzeria norr för en liten stund sen och köpte kebabtallrik, fick inte i mig så mkt då jag inte har någon matlust.

Fredagen i går spenderades först på jobbet fram till lunch sen åkte jag hem. Gick över och fikade hos madde, alltid lika trevligt och vi lyckades prata bort 2½ timme. Åkte en sväng på stan med min far sen då han skulle visa mig vart det är jag ska på måndag då jag ska på hälsoundersökning.

Sen när hjärtat kom hem åkte vi ner på stan då han skulle köpa bälte till kostymen, tog ett varv inne på åhléns också. Sen åkte vi till jysk där det inhandlades 2 nya skummadrasser, sov på de natten tills i dag och man sov som en gud.

Efter att ha shoppat lite och sen ätit middag åkte vi ut till sköldinge en sväng. Hjärtat städade ut bilen och så vart det en kopp kaffe där ute. Väl hemma vart kvällen lugn, myste framför teven och käkade kantarell mackor.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0