Skogens guld

Om jag tycke jag var trött i går så var jag ännu tröttare i dag. Man vart ju inte piggare heller utav att vi hade ett långt uteblivande innan kvart i tre fikat.

Höjdpunkten på hela dagen var i morse när pia ena kollegan kom med en stor påse med kantareller till mig.
Vi hade pratat om svamp i går då hon berättade att hon hade plockat hur mkt som helst. Jag flikade in och sa att jag jätte gärna kunde ta emot lite svamp ifall hon inte ville ha allt.

Så ni kan ju förstå att jag vart jätte glad när hon kom med denna påsen till mig idag.



Ser inte mkt ut men jag har hunnit rensa och plockat bort ca 1/3 utav det jag fick.

Frågade min mor ifall hon kunde tänka sig att hjälpa mig att rensa och förvälla svamp i morrn gentimot att hon får lite svamp själv och det sa hon inte nej till. Min far ringde förut ikväll för att kolla hur dags jag skulle titta över i morrn och ifall de skulle bjuda på middag i morrn.

Så i morrn slipper hjärtat och jag att laga middag, vilka underbara föräldrar jag har :) Det kommer att bli fläskfilé, klyftpotatis och naturligtvis kantarellsås.

/M

 



Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0