Fy fan vad less jag blir på folk!

Var inne på en vänns fb sida och såg att hon hade fått många kommentarer angående en status hon hade skrivit för ett tag sen. När jag läst några av kommentarera så började det nästan koka inom mig.

Det var en person som kritiserade henne för att hon sörjer för mkt, förlänge och att hon borde le och gå vidare med sitt liv. WTF, hur fan kan man skriva en sådan sak. Denna person ska föreställa sig vara en utav hennes vänner.

Greje är att min vän hade en nära kompis som gick bort för några veckor sen, han valde att avsluta sitt liv. Det har tagit hårt på henne då de stod varandra nära och det är ju självklart att man ska få sörja.

Man ska även få sörja så länga man vill för alla är vi olika och behöver olika lång tid på oss för att bearbeta saker. Det är bättre att man får sörja i sin egen takt för att man lättare ska kunna gå vidare sen.

Denne person som kritiserde henne för att sörja för mkt och förlänge tycke även att hon är svag. Och att om hon inte slutar sörja så kommer hennes sambo snart att lämna henne.

Personen påstår även att min vän riskerar att bli självmordsbenägen och att svaga människor borde utrotas.

Vad fan är det för fel på denna människa som skriver såndana saker?! Hon ja det är en hon, kan aldrig ha upplevt riktig vänskap, äkta kärlek eller att ha behövt förlora någon närstående vän.

Vad jag ser när jag läser hennes kommenarer är en känslokall, empatilös jävla subba som inte vet vad medkänsla är för något!

Det var inte bara jag som reagerade på dessa kommentarer utan även min vänns vänner reagerade och frågade denna tjej vad hennes problem var. Det var många utav de som skrev till henne och sa att hon inte behövde läsa min vänns status uppdateringar.

Jag tycker att har man ingen vettig och snällt att skriva i någon utav sina vänners status uppdateringar ja då kan man lika bra skita i att skriva något och hålla det för sig själv.


Ditt ord
Postat av: malin

i know who you mean.. en vän/bekant till mig med.. fattar inte att alla människor ska ha så jäää*la mkt att klaga på hela tiden.. denna människa är otroligt stark och förtjänar att ha det bra efter all skit både tidigare & allt detta.. människor ar bra på att förstöra de allra finaste själar :( så less på allt!

2012-04-13 @ 21:39:19
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: NettanIwarsson

Det kan ta väldigt lång tid att bearbeta sorgen.

Min morfar dog för snart evla år sen det börjar bli

Bättre. Men 2011 var ett jobbigt år oxå på loppet av tre månader dog tre i min närhet dom två sista var det bara en vecka i mellan. Så det går aldrig att säga till någon att slut sörja någon. Det får ta den tiden man behöver

2012-04-13 @ 22:57:30
URL: http://nettaniwarsson.blogg.se/
Postat av: NettanIwarsson

Det kan ta väldigt lång tid att bearbeta sorgen.

Min morfar dog för snart evla år sen det börjar bli

Bättre. Men 2011 var ett jobbigt år oxå på loppet av tre månader dog tre i min närhet dom två sista var det bara en vecka i mellan. Så det går aldrig att säga till någon att slut sörja någon. Det får ta den tiden man behöver

2012-04-13 @ 22:59:56
URL: http://nettaniwarsson.blogg.se/
Postat av: anna

kan de inte förstå, har de heller ingen medlidan. då har de inte fått bearbeta en sorg, och då kan de heller inte respektera att för vissa tar de längre tid än för andra.

2012-04-13 @ 23:43:36
URL: http://thetruthofanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0