Dag 35 och dag 36

Vad jag helst vill ha?

Det känns som jag redan svarat på den fråga men ialla fall. Det jag helst vill ha är ett jobb, hus, sommar och att mina nära och kära ska få må bra.





Mina husdjur

Jag har bara haft ett husdjur om man inte räknar med dammråttorna under sängen då. Men mitt första husdjur var en kanin av rasen dvärgväder, åtminstonde enligt de på djuraffären. Nu är det ju så att de kaninerna inte blir speciellt stora med det vart min lilla fröken så förmodligen var hon ett vanligt vädur.

Jag fick henne lagom till en julafton ifall jag minns rätt. Mina föräldrar hade gett med sig efter att jag nästan hade tjatat håll i ögonen på de. Så till slut fick jag mig en egen kanin och hon fick namnet pandora, kommer dock inte ihåg hur jag kom på det namnet till henne.

Hon var en speciell dam som inte var så förtjust att bli buren och när mamma stod i köket och lagade mat passade hon ibland på att ge min mor små tjuv nyp vid hälsenorna. Hon var en riktigt duktig hoppare när hon ville och kände för det. Vi hade satt en 40 cm hög planka framför köksdörren så hon inte skulle komma ut i hallen och den lyckades hon hoppa över en gång.

Pandora vart ca 7 år tror jag innan vi vart tvugna att avliva henne då hon hade fått en envis astma och vi ville inte att hon skulle lida. Vi begravde henne sen i mina föräldrars trädgård och planterade sen en fin ros som ett minne till henne. Det vart ett stort tomrum efter henne och sen dess så har jag inte haft något mer husdjur. Det har helt enkelt inte funnit någon tid eller intresse för det.


Pandora

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0