Ugnen har gått varm

I dag har jag spenderat större delen utav denna söndag hemma hos mina föräldrar. Mamma och jag har bakat en massa gott i dag. Först så gjorde vi köttfärspiroger, sen fick hon ett infall och svängde ihop lite negerbollar. Vi avslutade det hela med att göra en satts kanelbullar.

Tiden flög fram medans vi snackade skit och bakade, men som de brukar säga har man kul går tiden fort. Väl hemma så packade jag ner det mesta av sakerna vi hade bakat i frysen. Diskade och plockade i ordning lite, hjärtat kom hem från garaget.

Efter att ha smällt i oss en varsin pirog (det var super bra) så åkte vi ut till johan, linda och theo för lite kvällsfika. Det bjöds på bullar, kakor, skit snacka och en jätte sprallig theo.

När vi kom hem efter fikat fixade älskligen middag medans jag hoppade in i duschen. Nu sitter vi båda i soffan och slöar, ska titta på discovery lite senare. De har en serie som heter curiosity, varje söndag har de ett nytt ämne och denna gången handlade det om hur börjar livet?

/M


Piroger


Negerbollar


Kanelbullar

Ditt ord
Postat av: SARAH CARLSTEN

Hoppas du får en bra start på veckan! :)



/ http://sarahcarlstens.blogg.se

2012-02-20 @ 01:35:35
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0