Gott nytt år

Vi firade in det nya året ute i sköldinge hos hjärtats föräldrar. Det var från början tänkt att vi bara skulle vara hemma då min galla har krånglat. Men sen ringde svärmor och undrade ifall vi ville komma ut till de och äta toastskagen, efter som jag kände mig bra så åkte vi.

Vi åt toast skagen, luft torkad skinka och hade lite goda ostar till. Satt och snackade en massa skit, sen vid 12 slaget så stod vi inne i vardagsrummet och kollade på alla smällare. Det sköts en hel del där ute och det var så fint att stå och titta på.

Vid halv 1 rullade vi hem till stan, hämtade upp natha i nävertorpoch körde hem henne. Sen myste vi ner oss i soffan en lite stund innan det vart sängen.

I morse när jag vaknade och vickade på persienerna så såg jag all jävla snö som började falla. Jag är inte alls sugen på snö, men det blir väl ljusare ute antar jag.

I dag hade jag tänkt städa undan julen, åtminstonde plocka bort alla tomtar. Julgranen kommer få stå kvar ett tag tag, än så länge så barrar den ju inte. Sen blir det bara att ta det lugnt och ladda in för en ny arbetsvecka.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0