Usch o tvi

Sitter i soffan och kopplar av, tänkte av njuta en kall smirnoff ice. Tog två klunkar och till min förvåning så smakade det usch o tvi! Jag brukar annars älska denna alkoläsk men inte denna gång. Äsch jag får väl nöja mig det ett glas oboy istället, lite hälsosammare mot kroppen.

Insåg att januari börjar lida mot sitt slut vilket också mitt vikariat gör, sista arbetsdagen på folktandvården i flen görs på tisdag. Väldans sorligt då jag trivs som fisken i vattnet där men jag höll mig kvar längre än vad det var lovat från början. Det startade som en 4 månaders vik i januari 2010 och sen har det förlängts fram tills nu. 2 år på ett vik på samma ställe det är inte illa pinkat.

Det kommer kännas jävligt pissigt att bli arbetslös igen men jag tänker inte deppa ihop. Här ska det jagas jobb som en tok, vilket jag redan håller på med. Jag har även lite saker att se fram emot månaden som kommer. Kanske inte några stora saker men likväl roliga och som bryter av den tråkiga arbetslösa vardagen.

Veckan som kommer har jag en kvällsfika inplanerad med min fina underbara kusin. Fredagen är vigt till att plaska runt i badhuset och snacka skit med franken. Första arbetslösa veckan rundas av med fin fint besök av mina älsklings grisar som jag skall passa.

Veckan efter det ska jag på ljusparty med min underbara granne/bästa vän. Fredags piffning hos vera och i slutet av februari så drar live and jive av stapeln. Där någon stanns i mellan hade jag tänke försöka bli ett träningsfreak samt putsa krom tills jag blir hög på autosol och ser rosa grisar flyga :P

Nej blanda ett glas oboy och sen mysa med karl. Ha en trevlig lördagskväll!

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0