Hårband

Köpte ett hårband på lindex för några dagar sen. Det är ett hårband i tyg med ståltråd i mitten så man bara behöver virra ihop ändarna så den blir fixerad på huvudet.

Tanken väcktes att en sådan skulle ju jag kunna knåpa ihop själv. Så sagt och gjort så klippte jag till en ståltråd i lagom längd. Sen hade jag en gammal sjal som jag inte använder så jag klippte till tyget till en lång bred remsa.

Sen vek jag ihop den och sydde ihop långsidan samt kortsidorna. Jag lämnade ett lite hål för att kunna föra in ståltråden. Sydde sen ihop det lilla hålet och vips så hade jag ett eget rockabilly hår band :)
/M


Hårbandet jag knåpade ihop i dag


Det vita hårbandet har jag knåpat ihop och det svarta har jag köpt på
lindex.

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0