Sockerkaka & chokladmousse

Svängde ihop en sockerkaka i dag då jag hade lovat karlarna i garaget att de skulle få fikabröd i dag samt som ett litet tack till john för att han lagade min bil.

Sockerkaka är gott men jag piffade till den lite i dag genom att dela den i två halvor så man får som två sockerkakor. Vispade ihop chockladmousset enlig anvisningen på förpackningen och lät den stå i kylen i ca 30 min.

När kakan hade svalnat och var delad så bredde jag ut lite chockladmousse på den ena delen av kakan. La sen den andra halvan över och bredde på ett till lager med chocklad mossue. Som avslutning så strödde jag lite jordgubbs strössel över för att piffa till det lite extra.
/M


i ugnen


fördig gräddad


Voila så här vart slutresultatet. tandpetarna satte jag i för att jag skulle lägga över en
folie som skydd och ville inte att all chockladmousse skulle kleta av sig


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0