Tatuering no.3 & 7

Min tredje och sjunde tatuering är gjorda i två olika sittningar och med något års mellanrum. Hjärtat gjorde jag först. det är designat av en killkompis till mig.


Halva sidan är gjord utav benbitar och andra sidan är tribal inspererad, det får hjärtat att se trasig ut på ena sidan och helt på det andra.

Varför jag valde att göra ett sånt hjärta var för hur mkt änns hjärta blir krossat finns det alltid någon bit som är hel hur stor eller liten den än är. Och det kommer alltid att finnas någon där ute i världen som kommer att vårda den hela biten ömt.

Draken som jag sen placerade brevid hjärtat gjorde  jag dels för att den var snygg men också för att den representera att jag skyddar och håller hårt i mitt hjärta. Att jag inte ger bort de hela bitarna till vem som helst. Den står även för styrka och mod liksom den första draken jag har gör.

De båda tatueringaran är placerade längst ner på vänster sida av ryggen.
/M






Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0