Hoho här var det tyst

Här ekar det med inlägg men jag har haft fullt upp under förmiddagen. Varit på gymmet och bättrat på min vänskap med crosstrainer. Vi har blivit så bra vänner så nu orkar jag 3 km på den vilket är drygt 20 min och 250 kalorier. Är mycket nöjd över mina framsteg.
 
Åkte iväg och handlade, passade på att köpa semlor som jag sen överaskade mina föräldrar med. Satt och fika, disskuterade vad vi ska handla när vi åker till ullared.
 
Vi pratade även om ekonomi, bil köp,  hus vs lägenhets köp - vilket som är smartast att titta efter. Efter som det kommer att komma ny riktilinje om hur mkt man ska amortera per år osv så är en bostadsrätt det som ligger bäst till hand för oss just nu.
 
Man vill ju inte sätta sig på pottkanten och inte ha råd att betala ifall man köper hus så det slutar med att man måste sälja. För att sen sätta sig i en lägenhet samtidigt som man betalar av ett lån på ett hus man inte längre äger.
 
Nej det gäller nog att tänka efter flera gånger, göra kalkyler där man räknar in att saker kan gå sönder osv. Se till att man har en ordentlig buffert så man slipper leva på plus minus noll.
 
Nä nu ska jag sluta babbla och hoppa in i duschen.
/M
 

Ditt ord
Postat av: Malin

vi kollar också lite kalkyler osv men det är svårt att veta vad man ska satsa på :P mmmm vad gott med semlor! idag har jag bara städat och donat, ringt lite ärenden :) blir gymmet om ett tag sedan bara ta det lugnt, är ganska seg idag men hunnit med mycket ^^ ja det närmar sig Ullared nu :D

2013-02-07 @ 13:25:09
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Bettan

Så kul med framsteg på gymmet, duktig du är :)
Ha en bra helg!

2013-02-08 @ 19:06:19
URL: http://veronicaaagesen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0