Laxsoppa

Ingredienser:
 
 500 g laxfilé ☆ 1 liter fiskbukjong   2 dl grädde  ☆ 100 g champinjoner ☆ 1 röd paprika ☆ 6 scharlottenlökar  1 dl finhackad purjolök  2 dl färska broccoli buketter ☆ 2 msk olivolja ☆ 1½ tsk curry ☆ 1½  tsk torkad oregano  ☆ salt & peppar  ☆ färsk hackad bladpersilja 
 
 Skiva champinjonerna, hacka paprikan. Skala och skiva scharlottenlöken och fin hacka purjolöken. 
 
☆ Häll olivoljan i en stor kastrull. Tillsätt curry, oregano, champinjoner, paprika, lök, purjolök och låt fräsa i någon minut. Häll på buljongen, grädden ovh låt koka i ca 8 min. 
 
☆ Skär laxen i mindre bitar  och bryt broccolin i små buketter. Lägg ner i soppan och låt sjuda i ca 5 min. 
 
 Krydda med salt& peppar och ev. med mer curry. Strö på hackad persilja före servering. 
 
 

Ditt ord
Postat av: S i m o n e [photography]

Hej! Jag ville bara kika in och säga att jag har en ny blogg :) går in till alla som följer mig och som jag följer och meddelar detta :)

anotherdayphotos.blogg.se är den nya adressen och har även en ny bloglovin som hittas på nya bloggen :)

2014-10-14 @ 14:58:20
URL: http://anotherdayphotos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0