Midsommarhelgen

Vår midsommarhelg har varit lugn och skön. Vi har bara varit hemma, tagit det lugnt och gjort det vi har känt för. Grillade en varsin god köttbit till middag i fredags och under dagen så pysslade vi med diverse olika projekt. 
 
Jag gjöt ett eget ljus, bakade en rulltårta och sambon skruvade ihop vår pellets silo samt höll på med fälgarna till bonnevillen. 
 
I lördags så bjöd mina föräldrar på en smarrig smörgåstårta till middag. Jag stod för efterrätten som vart rulltårta som jag skurit i bitar och dekorerat med grädde, jordgubbar och nobles chocklad. På kvällen tittade vi på en riktig klassiker, Casablanca med Humphrey Bogart och Ingrid Bergman i huvudrollerna. 
 

Söndag och sista dagen på helgen har spenderats med att handla, städa och tvätta. Varit över hos svärföräldrara på en fika och njutit utav det soliga vädret. Sambon har klippt gräsmattan och tvättat nya bilen så den är skinande ren. 
 
Själv har jag börjat skissa lite på hur vi ska lägga upp våra kommande föräldraledighet. Fick jätte bra tips om hur man ska tänka utav svågern och svägerskan när vi var ute och fikade hos de i torsdags. Det var till stor hjälp då jag mest bara fick ont i huvudet när jag gick in och tittade på försäkringskassans hemsida haha.
 

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0