Tips - hur man sparar pengar

Kolla över dina utgifter och se vilka du kan minska eller dra in på helt.
 
* Om du har tevekanals paket, typ canal digital. Kolla över om du verkligen behöver alla de kanalerna.
Man kan spara in många kroner på att skippa dessa kanalpaket.
 
*Gör matlistor det gör faktisk skillnad på matkostnaden. Man slipper småhandlandet som brukar
kunna göra att kostnaderna skenar iväg.
 
* Det du inte använder som kläder eller div möbler. Istället för att slänga de sälj de på
loppis, blocket eller på div köp/sälj sidor på Facebook och tjäna lite
pengar på det och gör någon annan glad för dina gamla saker :)
 
* Använd inte bilen mer än nödvändigt, du spar in både på bensin pengar och på miljön.
Om ni är flera som jobbar på samma ställe och bor i närheten utav varandra så samåk.
 
* Tvättmedel/sköljmedel och skurmedel brukar vara dyrt. Kolla in rusta och öb de brukar
ha stora förpackningar till bra priser med kända märken.
 
* Innan du köper den där tröjan/skorna eller vad det nu kan va, tänke över om du verkligen
behöver den och ifall det är något du verkligen kommer att använda.
 
* Har du ett träningskort du inte utnyttjar och bindningstiden inte gått ut. Se ifall du kanske kan överlåta
träningskortet till någon annan.
 
 
 
 

Ditt ord
Postat av: Sofia Cyrus Kaulitz <3

SV: Haft flera vänner som ljuit för mig (Sa upp vänskapen efteråt) och det är bara så hemskt!
Och tack, detsmma! :)

2012-08-24 @ 15:35:20
URL: http://sofiacyruskaulitz.blogg.se
Postat av: malin

riktigt bra tips :)

2012-08-24 @ 15:38:07
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: malin

älskar lyxfällan.. vi äter dock mkt frukt, grönt, ägg, kyckling, kött osv o sådant drar iväg kostnaderna.. + kosttillskott för ca 5000kr per 3-4mån intervall.

2012-08-24 @ 15:56:13
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: kaffehörnan

Vilka fina tips alltså, du är ju rena rådgivningstjejen

Jag ska försöka vra ute mkt om vädret är bra, varit inne för länge, men samtidigt har jag ju ej varit frisk. Men nu är jag fit igen

2012-08-24 @ 15:57:05
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Daniel Elb

Hej, Jag är väldigt glad att du tittar på min blogg ibland.Jag har börjat tittat på din blogg en gång varje dag. Det är intersant och läsa din blogg. Jag undrar om vi kan börja känna varandra lite mer? Hör av dig tack?

2012-08-24 @ 17:45:18
URL: http://www.finest.se/Danielelb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0